WEŹ UDZIAŁ W PROJEKCIE

Kształcimy małe charaktery

i zadbaj o rozwój kompetencji emocjonalno-społecznych dzieci w Twojej placówce przedszkolnej lub szkolnej

Projekt Kształcimy małe charaktery powstał w odpowiedzi na kierunki realizacji polityki oświatowej ogłoszone przez Ministerstwo Edukacji i Nauki w roku szkolnym 2023/2024, a zwłaszcza pkt 2., czyli “Wspomaganie wychowawczej roli rodziny poprzez pomoc w kształtowaniu u wychowanków i uczniów stałych sprawności w czynieniu dobra, rzetelną diagnozę potrzeb rozwojowych dzieci i młodzieży, realizację adekwatnego programu wychowawczo-profilaktycznego oraz zajęć wychowania do życia w rodzinie”.

Dlaczego warto wziąć udział w programie?

Dzieci będą budować swoje kompetencje emocjonalno-społeczne, w efekcie budując trwalsze i zdrowsze relacje z innymi ludźmi.
Uczenie dzieci uważności i rozumienia własnych emocji przyczyni się nie tylko do lepszego rozumienia siebie, ale też innych (rozwój empatii).
Samoświadomość to umiejętność, która będzie wspierać dzieci na każdym etapie życia, pomagając kształtować dojrzałych i odpowiedzialnych dorosłych.
Zwracanie dzieciom uwagi na ich emocje, umiejętności i mocne strony wspiera budowanie w nich poczucia własnej wartości, sprawczości i zdolności do samomotywacji.
Umiejętność przeżywania i przyjmowania swoich emocji pomaga budować odporność i elastyczność psychiczną.
Ułatwienie komunikacji z dziećmi i opieki nad grupą poprzez lepszą komunikację na linii dzieci-dzieci (integracja zespołu klasowego), dzieci-nauczyciel, dzieci-pedagog.
Normalizowanie edukacji psychologicznej może pomóc w przyszłości odpowiednio zareagować na kryzysy i zniwelować wstyd powodowany przez mity związane z sięganiem po profesjonalną pomoc psychologiczną lub psychiatryczną.
To możliwość wyposażenia placówki w praktyczne narzędzia wspierające prowadzenie zajęć rozwijających kompetencje emocjonalno-społeczne.

Pokaż, że chcesz dla dzieci czegoś więcej!

Wzięcie udziału w akcji Kształcimy małe charaktery to przede wszystkim sygnał od placówki do dzieci i rodziców mówiący: tak, wierzymy, że edukacja emocjonalno-społeczna dzieci jest ważna
To możliwość samorozwoju dla pedagogów i nauczycieli, którzy razem z dziećmi będą zdobywać niezwykle cenną wiedzę o sobie samych i innych.
To możliwość uwrażliwienia dzieci na emocje, potrzeby i uczenie ich, jak reagować na sygnały wysyłane nam przez ciało.
To możliwość budowania empatii i nauka patrzenia na świat i relacje z wielu różnych perspektyw, by poprawić swoją komunikację, kreatywność i docenić różnorodność i wyjątkowe cechy czy talenty każdego z nas.
Realizując program placówka otrzyma wartościowe pomoce dydaktyczne, które mogą być swobodnie wykorzystywane i przetwarzane celem rozwijania w dzieciach umiejętności emocjonalno-społecznych.

Jak zgłosić się do programu?

WARUNEK 1: Placówka zobowiązuje się wywiesić na tablicy ogłoszeń ogólnodostępnej dla rodziców plakat informujący o wzięciu udziału w programie Kształcimy małe charaktery dostarczony przez organizatora.
WARUNEK 2: Placówka zobowiązuje się zorganizować w trakcie trwania roku szkolnego, w którym nastąpiło zgłoszenie do programu, co najmniej 4 zajęć z edukacji emocjonalno-społecznej z wykorzystaniem materiałów z dowolnego numeru czasopisma Małe Charaktery, udokumentowania ich przeprowadzenia (np. poprzez relację fotograficzną) i udostępnienie w mediach społecznościowych placówki lub aktualnościach na stronie internetowej placówki informacji o przeprowadzeniu takich zajęć.
W ZAMIAN: Placówka otrzyma bezpłatną roczną prenumeratę czasopisma Małe Charaktery.

Wypełnij formularz i zgłoś placówkę:

Zdobądź dyplom Placówki kształcącej małe charaktery lub Nauczyciela kształcącego małe charaktery

W programie przewidzieliśmy do realizacji 3 wyzwania i 3 zadania.

Wyzwania skupiają się przede wszystkim na kontynuacji zajęć o tematyce emocjonalno-społecznej z wykorzystaniem materiałów udostępnianych przez nasze czasopismo.

Realizując wszystkie 7 zajęć (4 z tytułu dołączenia do programu i 3 z tytułu wyzwań) placówka - przedszkole lub szkoła - może zdobyć dyplom Placówki kształcącej małe charaktery, a nauczyciel prowadzący akcję - imienny dyplom Nauczyciela kształcącego małe charaktery.

Wyzwania muszą być zrealizowane w roku szkolnym, w którym nastąpiło zgłoszenie placówki do programu.

Jak zdobyć dodatkowe nagrody rzeczowe?

Jeśli Wasza placówka chce zawalczyć o nagrody rzeczowe, należy zrealizować wszystkie wyzwania i, dodatkowo, zadania, które podzielone są na trzy progi.

W realizacji zadań aktywnie będą pomagać rodzice dzieci uczęszczających do danej placówki.

Wyzwania i zadania dla placówek przedszkolnych

ETAP 1

WYZWANIE 1

Zorganizowanie zajęć, podczas których dzieci ilustrują dowolną bajkę opublikowaną na łamach czasopisma Małe Charaktery lub w podcaście Bajki z charakterem i opublikowanie prac dzieci w mediach społecznościowych placówki wraz z otagowaniem kont Małych Charakterów (lub, jeśli placówka nie ma żadnych kont społecznościowych, na stronie internetowej placówki w zakładce aktualności).

ZADANIE 1

Jeśli przedszkole wykona Wyzwanie 1 ORAZ zbierze łącznie co najmniej 5 rodziców, którzy zdecydują się na potrzeby prywatne zakupić roczną prenumeratę czasopisma Małe Charaktery lub Mindful Kids, otrzyma nagrody z Progu 1.

NAGRODY - Próg 1

  • Bezpłatny egzemplarz Kalendarza kreatywnego nauczyciela
  • Wysokie rabaty na grupowe zamówienia kalendarza
  • Losowy archiwalny numer czasopisma Mindful Kids
ETAP 2

WYZWANIE 2

Zaplanowanie co najmniej raz w tygodniu dnia refleksji, podczas którego dzieci będą losowo odpowiadać na różne pytania dotyczące danego dnia, np.: Co najbardziej dziś Ci się podobało? Czy komuś dziś pomogłeś/aś? Jakie emocje dzisiaj czułeś/aś? Czy wydarzyło się dziś coś, co wywołało w tobie radość/smutek/zaciekawienie/inne emocje…? Czy wydarzyło się dziś coś, co w przyszłości chciałbyś/abyś zrobić/zareagować na to inaczej? Opublikowanie w mediach społecznościowych placówki relacji zdjęciowej z takich zajęć wraz z otagowaniem Małych Charakterów (lub, jeśli placówka nie ma żadnych kont społecznościowych, na stronie internetowej placówki w zakładce aktualności).

ZADANIE 2

Jeśli przedszkole wykona Wyzwanie 1 i 2 ORAZ zbierze łącznie co najmniej 10 rodziców, którzy zdecydują się na potrzeby prywatne zakupić roczną prenumeratę czasopisma Małe Charaktery lub Mindful Kids, otrzyma nagrody z Progu 2.

NAGRODY - Próg 2

  • Bezpłatny egzemplarz Dziennika Sensorycznego
  • Wysokie rabaty na grupowe zamówienia Dziennika Sensorycznego
ETAP 3

WYZWANIE 3

Zorganizowanie zajęć, podczas których dzieci uczestniczą wykorzystują zadania z Dziennika Sensorycznego i opublikowanie zdjęć w mediach społecznościowych placówki lub, jeśli placówka nie ma żadnych kont społecznościowych, na stronie internetowej placówki w zakładce aktualności.

ZADANIE 3

Jeśli przedszkole wykona Wyzwanie 1, 2 i 3 ORAZ zbierze łącznie co najmniej 15 rodziców, którzy zdecydują się na potrzeby prywatne zakupić roczną prenumeratę czasopisma Małe Charaktery lub Mindful Kids, otrzyma nagrody z Progu 3.

NAGRODY - Próg 3

  • Bezpłatny dostęp do nagrania szkolenia “Trening regulacji emocji dla przedszkolaków”

Wyzwania i zadania dla placówek szkolnych (klasy 1-3)

ETAP 1

WYZWANIE 1

Zorganizowanie zajęć, podczas których dzieci ilustrują dowolną bajkę opublikowaną na łamach czasopisma Małe Charaktery lub w podcaście Bajki z charakterem i opublikowanie prac dzieci w mediach społecznościowych placówki wraz z otagowaniem kont Małych Charakterów (lub, jeśli placówka nie ma żadnych kont społecznościowych, na stronie internetowej placówki w zakładce aktualności).

ZADANIE 1

Jeśli przedszkole wykona Wyzwanie 1 ORAZ zbierze łącznie co najmniej 5 rodziców, którzy zdecydują się na potrzeby prywatne zakupić roczną prenumeratę czasopisma Małe Charaktery lub Mindful Kids, otrzyma nagrody z Progu 1.

NAGRODY - Próg 1

  • Bezpłatny egzemplarz Kalendarza kreatywnego nauczyciela
  • Wysokie rabaty na grupowe zamówienia kalendarza
  • Losowy archiwalny numer czasopisma Mindful Kids
ETAP 2

WYZWANIE 2

Zaplanowanie co najmniej raz w tygodniu dnia refleksji, podczas którego dzieci będą losowo odpowiadać na różne pytania dotyczące danego dnia, np.: Co najbardziej dziś Ci się podobało? Czy komuś dziś pomogłeś/aś? Jakie emocje dzisiaj czułeś/aś? Czy wydarzyło się dziś coś, co wywołało w tobie radość/smutek/zaciekawienie/inne emocje…? Czy wydarzyło się dziś coś, co w przyszłości chciałbyś/abyś zrobić/zareagować na to inaczej? Opublikowanie w mediach społecznościowych placówki relacji zdjęciowej z takich zajęć wraz z otagowaniem Małych Charakterów (lub, jeśli placówka nie ma żadnych kont społecznościowych, na stronie internetowej placówki w zakładce aktualności).

ZADANIE 2

Jeśli przedszkole wykona Wyzwanie 1 i 2 ORAZ zbierze łącznie co najmniej 10 rodziców, którzy zdecydują się na potrzeby prywatne zakupić roczną prenumeratę czasopisma Małe Charaktery lub Mindful Kids, otrzyma nagrody z Progu 2.

NAGRODY - Próg 2

  • Bezpłatny egzemplarz kart “Radość z nauki czytania”
ETAP 3

WYZWANIE 3

Zorganizowanie zajęć, podczas których dzieci wykorzystują karty “Radość z nauki czytania” i opublikowanie zdjęć w mediach społecznościowych placówki lub, jeśli placówka nie ma żadnych kont społecznościowych, na stronie internetowej placówki w zakładce aktualności.

ZADANIE 3

Jeśli przedszkole wykona Wyzwanie 1, 2 i 3 ORAZ zbierze łącznie co najmniej 15 rodziców, którzy zdecydują się na potrzeby prywatne zakupić roczną prenumeratę czasopisma Małe Charaktery lub Mindful Kids, otrzyma nagrody z Progu 3.

NAGRODY - Próg 3

  • Bezpłatny egzemplarz Wdzięcznika
  • Stały, 15% rabat na zakup Wdzięcznika dla biblioteki i rodziców dzieci z danej placówki
Realizując wymogi dołączenia do programu oraz wszystkie 3 wyzwania placówka otrzyma dodatkowo:
  • 25% rabat na zakupy w księgarni edukacyjnej Literka, z możliwością przekazania go rodzicom. Kod ważny przez 3 miesiące od jego przekazania placówce.
  • Nagranie szkolenia z ekspertką prawa oświatowego o awansie zawodowym.
  • Plakaty edukacyjne dla placówki.
  • Dyplom dla placówki i nauczyciela prowadzącego akcję potwierdzający realizację zajęć i udział w akcji Kształcimy małe charaktery.
  • Plakat informujący, że dana placówka stała się przedszkolem lub szkołą Kształcącą małe charaktery.
  • Losowy numer archiwalny czasopisma Małe Charaktery lub Mindful Kids.
Realizując wymogi dołączenia do programu, wszystkie 3 wyzwania oraz wszystkie 3 zadania placówka otrzyma dodatkowo:
  • 25% rabat na zakupy w księgarni edukacyjnej Literka, z możliwością przekazania go rodzicom. Kod ważny przez 3 miesiące od jego przekazania placówce.
  • Nagranie szkolenia z ekspertką prawa oświatowego o awansie zawodowym.
  • Plakaty edukacyjne dla placówki.
  • Dyplom dla placówki i nauczyciela prowadzącego akcję potwierdzający realizację zajęć i udział w akcji Kształcimy małe charaktery.
  • Plakat informujący, że dana placówka stała się przedszkolem lub szkołą Kształcącą małe charaktery.
  • Losowy numer archiwalny czasopisma Małe Charaktery lub Mindful Kids.
  • Naklejki dla dzieci z danej placówki z motywem Bohatera z charakterem.
  • Roczną prenumeratę czasopisma Wychowanie w przedszkolu (dla przedszkoli) lub Życie szkoły (dla szkół).
  • Roczny dostęp do materiałów zamieszczonych na platformie Literka Przedszkole.
  • Stały 15% rabat dla szkoły na każdą kolejną prenumeratę roczną czasopisma Małe Charaktery lub Mindful Kids.
  • Stały 10% rabat dla rodziców uczniów danej placówki na każdą prenumeratę roczną czasopisma Małe Charaktery lub Mindful Kids.

Zgłoś swoją placówkę już teraz!

Spędź z dziećmi wartościowy czas i poznaj je lepiej.

Zobacz, jak wiele problemów w grupie klasowej rozwiąże się, ponieważ dzieci zaczną lepiej radzić sobie w konfliktowych sytuacjach, dostrzegą i docenią swoje mocne strony, nauczą się współpracy i dzielenia obowiązkami.

Dołącz do grona placówek Kształcących małe charaktery i pokaż, jak wielką wartość niesie ze sobą rozwijanie umiejętności emocjonalno-społecznych

Najczęściej zadawane pytania

+
Co należy zrobić, aby dołączyć do akcji?
Wystarczy wypełnić formularz zgłoszeniowy dostępny na tej stronie i zaakceptować warunki udziału w akcji.
+
Czy udział w akcji jest bezpłatny?
Tak, udział w akcji jest dla placówki bezpłatny.
+
Gdzie można znaleźć wspomniany w opisie akcji podcast Bajki z charakterem?
Podcast można znaleźć na stronie czasopisma Małe Charaktery: https://www.malecharaktery.pl/podcast
+
Czy placówka MUSI zrealizować wyzwania i zadania?
Nie. Realizacja zarówno wyzwań jak i zadań jest w pełni opcjonalna i zależy tylko od woli placówki i tego, czy placówka chce zawalczyć o dodatkowe nagrody.
+
W jaki sposób weryfikujecie zamówienia prenumerat składane przez rodziców?
Może odbyć się to na dwa sposoby:
  • rodzic podczas składania zamówienia na prenumeratę czasopisma wpisuje w uwagach hasło KMCH i pełną nazwę placówki, do której uczęszcza dziecko;
  • Opiekun projektu zgłasza drogą mailową imię i nazwisko (lub imiona i nazwiska) rodzica oraz datę złożenia zamówienia; następnie weryfikujemy to w naszym systemie i jeśli dane pokrywają się, zapisujemy daną transakcję na poczet placówki.
+
Gdzie i w jaki sposób zgłosić realizację wyzwania lub zadania?
Wszystkie wiadomości związane z akcją należy kierować pod adres e-mail kmch@malecharaktery.pl
+
Kto organizuje tę akcję?

Akcję organizuje Wydawnictwo Charaktery, ze szczególnym zaangażowaniem działu odpowiedzialnego za wydawanie czasopisma Małe Charaktery.

Właścicielem czasopisma jest firma

FORUM MEDIA POLSKA Sp. z o.o.
KRS: Nr 0000037307
Sąd Rejonowy w Poznaniu, Wydział VIII Gospodarczy KRS
NIP: 781-15-51-223 REGON: 631046924

+
Jak można się z Wami skontaktować?
Wszystkie wiadomości związane z akcją należy kierować pod adres e-mail kmch@malecharaktery.pl

Akcja organizowana jest przez redakcję czasopisma Małe Charaktery, tworzonego pod nadzorem merytorycznym czasopisma Charaktery, mającego oficjalny patronat Komitetu Ochrony Praw Dziecka.

Do akcji przyłączyła się także: redakcja czasopisma Mindful Kids, księgarnia edukacyjna Literka, księgarnia Wydawnictwa Charaktery.

Masz pytanie?

Napisz wiadomość: kmch@malecharaktery.pl